3/10/2014

[手作]橡皮章.第一次刻章、第一次寫粉絲信


德甲第二十四輪,一切都不好。
從來就沒想過會為了一場球賽變得患得患失,雖然形容得有點誇張,不過連國家隊我都沒有這樣想不開過(不換帥、一再畫虎不成、一再年輕化而不去磨合,最重要的是讓門外漢我都可以看得很悶的比賽種種都傷不了了......),沒想到無論輸贏都踢得讓人賞心悅目、球員更是心靈綠洲的馬駒讓我好傷心。拜託加油點,我好捨不得阿QAQ

------我是還在傷心但是還有別的事要講的分隔線------

感謝安珉讓我有機會刻出第一個(大概也是最後一個)橡皮章。起因是安珉回德國時會先去看礦場跟馬駒的練習,很好心說要幫大家帶東西給球員。然後我就不知道打哪雞血上身想說寫個信給赫爾曼吧。雖然是小隊長愚粉(或許加上不是多特的笨鳥的愚粉),而馬駒們雖喜歡卻都不熟(汗),但是炎竹推薦的糖餅子&日劇系列跟安珉的檸檬草系列實在是太洗腦,相信從同人認識球員也沒有關係(不)就當作我們很熟好了(淦)。第一個蹦進腦袋裡的就是赫小曼了XDD

My friend says she is planning to see Schalke04 and Mönchengladbach's training. And she may be able to bring something to players. This is why I decided to make a eraser stamp to add something more in my letter. Herrmann is the very first one pop into my head!! (Thanks to my girls they make me so in love with Fohlenelf :) )

原本想說否要寫給礦場的大家,第一個想的是牛田,但是個人認為他一定很難搞就算了(欸);然後是Benni,我才不會說是因為美色關係(爆);但是認真想想我其實最想要跟礦場高層談談轉型問題(踢足球之餘順便開個型男Bar或者偶像經紀公司之類的)

Actually I'd thought maybe I should write to Uchida or Höwedes. But I found out the whom I want to write to is the management class. About they should open a bar or idol management LOL

廢話那麼多其實我刻完一個就放棄了

So much talking......


圖稿的部分實在是搞死人,因為我根本沒有繪畫天份有的話憑我腦袋裡骯髒的東西早就可以出本無數了,其次現實中的髮型真的很臨摹,最後五官(屁股下巴跟感覺上很好親的嘴唇)跟神韻(超美的眼睛)很難抓。結果就是隨心所欲的畫了......

It took me lots of time with the sketch. I don't really have talent on drawing or art. If I had, I'd already published some fan works. Due to those evil idea in my mind.

刻的部分倒是還好,只是太細的線條有點難處理(手殘)所以最後線條留得比較寬,印出來的根原圖也有差距。雖然結果跟原圖的還是有差距,整體來說還算滿意~

The craving part was not that painful though. Beside the detail parts.Overall it's little bit different from the origin sketch, but I'm okay with it.


大面積的部分如果用雕刻刀處理的話應該會比較漂亮,或者細心一點用筆刀有條理的刻(但是刻到後面我就沒耐心了_( :3」∠)_

I think if people who has patience could carved it much neatly......but obviously I'm far from that......


Okay, this might be meaningless. But I want to put the photo of my work with my letter.

0 意見:

張貼留言